poniedziałek, 6 lutego 2012

Zarządzanie czasem. Szkolenie metodą Davida Allena

Wolność od pamiętania o tym, co jest do zrobienia.
Doprowadzanie spraw do końca.
Zbieranie tematów, zarządzanie zadaniami i projektami.
/Listami całymi projektów i zadań/Niczym kolekcjoner: potrzebujesz miejsca,
w które przeniesiesz wszystko wprost ze swojej głowy.
Uwolnisz się tym samym od ciężaru pamiętania.Jedyne, o czym musisz pamiętać, to regularne opróżnianie tego miejsca
z zalegających w nim rzeczy. Pomoże ci w tym straszne słowo: analiza.

Analiza jest ścisłą procedurą decyzyjną /znów te strasznie brzmiące słowa/:
- zacznij od spraw ostatnich
- zajmuj się tylko jedną sprawą naraz
- nigdy nie odkładaj niczego z powrotem na miejsce 'do zrobienia'
Kluczowe założenia decyzji:
- czy z tematem muszę coś zrobić/działać?
Jeśli nie:  
- przenieś do archiwum,
- przenieś w miejsce 'kiedyś, być może'
- wyrzuć do śmieci

Jeśli tak:
- jakie jest kolejne zadanie związane z tą sprawą?
  • zrób to - jeśli zajmuje mniej niż 2 minuty
  • wydeleguj dla innej osoby
  • odłóż
    do kalendarza, jeśli jest określone czasowo
    do listy następnych zadań, by miało swoje miejsce i zostało wykonane tak szybko jak to możliwe 

Zarządzanie sobą w czasie i przestrzeni.
Nieodmiennie fascynująca przygoda

/Getting Things Done. The Art of Stress-Free Productivity - David Allen/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz